ProgramováníPočítačInternetBlog

HP 6735s a F.20 BIOS

Neaktualizujte BIOS (EFI) notebooku HP 6736s na verzi F.20

Problém

Po aktualizaci, která probehne úspěšně nastává problém při startu. Počítač hlásí chybu, která se projevuje prodlevě při startu notebooku se součásným poblikáváním caps lock LED. Problémy s touto aktualizací se řeší na fórech, jako je například toto. Naštěstí po spuštění je počítač normálně funkční, takže navenek to akorát zpomalí start notebooku.

Rollback

Dalším problémem je, že tuto aktualizaci nelze vzít zpět. HP na to sice před procesem aktualizace upozorňuje, ale kdo by čekal že uvolní problémovou verzi.

Kontaktování technické podpory

Tento problém jsem řešil přes online chat v angličtině s technickou podporou. Popsal jsem svůj problém, bylo mi navrhnuto řešení, které sice problém vyřešilo, ale pouze na první spuštění. Následující starty hlásily opět problém. Nakonec mi tedy bylo doporučeno zaslat notebook k opravě kvůli selhání hardwaru. Toto rozhodnutí se mi nelíbilo, neboť bych za opravu zaplatil velkou částku vzhledem k ceně notebooku. Snažil jsem se tedy najít řešení a narazil jsem na výše zmíněné fórum. Ačkoliv jsem tento odkaz zaslal rádci v online chatu, stále se mi ho nepodařilo přesvědčit, že problém je na straně špatné aktualizace a ne selhání mého hw.

Kontaktoval jsem tedy českou technickou podporu HP pomocí emailu(formuláře online). Ta mi však neodpověděla, jak už delší dobu činí. Nakonec jsem se dostak k stížnosti na služby společnosti HP. Stížnost jsem podal cca před 3 týdny. Zde již problém s komunikací nebyl: vysvětlil jsem svůj problém a nakonec se prý obrátili na technické centrum v zahraničí. Tato zpráva mi byla zaslána před týdnem, takže nyní již pouze čekám na další vyjádření.

Zhodnocení technické podpory HP

  • +zahraniční emailová technická podpora reaguje/radí, ale zároveň odkazuje na českou podporu, jakoby se vás chtěla zbavit
  • +anglický online chat funguje jak má. Technik reaguje vcelku rychle a dobře. V případě problému bych volil tuto možnost. Oproti telefonické komunikaci máte uložený "návod" na řešení problému
  • +reakce na stížnost je v pořádku - reagují, snaží se pochopit problém
  • -česká technická podpora nereaguje na emaily (alespoň mi. Před pár lety nebyl problém, možná mě už jen nemají rádi)
  • -řešení problému se mi zdá pomalé
Tagy:
efibioshpnotebook

Komentáře:

Jméno:
Vzkaz:
Jste člověk?Ano Ne
Hana 18. 10. 2016 23:44 cs
Ano, četla jsem, ale týká se to vše až po přihlášení a nedostanu li se k ničemu, není kam co zadat. A také se to týká většinou windows 8,10 . Já mám Windows Vista Home Basic, možná to nemá až takový vliv-nevím. Nic jsem nenašla. Jó, měla jsem si udělat zálohu. Přesto děkuji....zítra budu hledat a zkoušet dál. Dobrou noc . " jaberja9@gmail.com ".Nechávám mejl, kdyby jste mohl poradit bližší informaci.Díky.
Hana 18. 10. 2016 22:59 cs
Co mám dělat, když PC nereaguje na heslo k přihlášení? Používám jej několik let a vím,že je správné,nikdo jiný Notebook nepoužívá . Už zkouším několik dní a nic. Pomůžte ? Děkuji
Zbyněk 05. 09. 2012 10:57 cs
HP už vydalo verzi F.21 která problém řeší